5 důvodů, proč dát Vašemu makléři padáka a najít si jiného

Je to začarovaný kruh. Práce realitního makléře je druh podnikání, kde je vysoká "odpadovost" nováčků, kteří bohužel za těch pár měsíců dokáží pokazit naší pověst. Pokud svou nemovitost chcete prodat především bezpečně, za dobrou cenu a bez starostí, přečtěte si 5 důvodů, proč dát svému stávajícímu makléři padáka a najít si jiného.

1. NENÍ PROFESIONÁL

Co to znamená, být profesionálem? V první řadě by měl Váš makléř být slušně oblečený, upravený, oholený, čistý, mít dobré vystupování, nejezdit ve starém, špinavém autě. Jelikož to je právě on, který bude Vaší nemovitost prezentovat potencionálním kupujícím. Profesionál je vždy připraven zodpovědět zájemcům na dotazy, je prefektně informovaný a o prodávané nemovitosti ví každý detail. Zároveň si od Vás vyžádá všechny potřebné informace ohledně právního hlediska, případně si je dohledá na katastru nemovitostí. Předejde tím tak případným problémům do budoucna. Profesionál Vás seznámí s prodejním plánem, marketingovou strategií a předloží Vám analýzu prodejní ceny.

2. NEMÁ WEBOVÉ STRÁNKY, REFERENCE, SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Realitní makléř je osoba, která musí být vidět, a o které jsou dohledatelné informace. Realitní makléř, který se schovává za svou firmu (realitní síť) a není internetově aktivní, bude těžko dobře propagovat i Vaší nemovitost. Pokud nejsou zveřejněné na internetu jeho reference, měli byste si najít jiného. Taková je doba. Realitní makléř musí ovládat marketing a práci na internetu.

3. NEMOVITOST NEPŘIPRAVUJE K PRODEJI

Je jedno, zda vlastníte vybavenou nemovitost, prázdnou nebo jste zdědili ve špatném stavu. Každý makléř by ji měl před prodejem perfektně připravit. Jak připravit? Vybavené byty pomocí Home stagingu (odkaz). Prázdný byt je dobré nechat vybavit částečně nábytkem, který lze pronajmout. Neméně důležité jsou dekorace, které můžete vyhledat díky internetovému vyhledávači nábytku a dekorací Biano.cz. I ve staré nemovitosti, kterou jste zdědili, může nechat makléř bíle vymalovat, vyklidit starý nábytek a udělat tak interiér o trochu zajímavější. Všechny druhy příprav mají obrovský vliv na prodejní cenu nemovitosti. Makléř, který to nedělá, Vás připravuje o nemalé finance.

4. NEMOVITOST FOTÍ SÁM

Nemovitost k prodeji fotí sám makléř? To snad ne! Profesionální fotografie jsou absolutní základ prodeje. Profesionální fotograf udělá Vaší nemovitost víc "sexy" pro zájemce, a navíc zachytí snímky, které ukážou pravé kouzlo Vaší nemovitosti. Makléř, který nemovitost fotí sám a nevyužívá profesionálního fotografa, Vás připravuje opět o nemalé finance, jelikož fotografie mají na cenu vysoký vliv.

5. VLOŽÍ NA SREALITY A ČEKÁ

Argument realitních makléřů: "Inzerujeme na 70 inzertních serverech". To je dobré, zdá se to, jako obrovská propagace, jenže poptávka chodí stejně jen ze základních 5 inzertních portalů, ostatní jsou jen abyseneřeklo. Prodej nemovitosti je v dnešní době hlavně o marketingu, který můžete skvěle podpořit dobře zpracovanou video prohlídkou (odkaz). Dále můžete vytvořit webové stránky nemovitosti, propagaci přes sociální sítě. Nemyslím tím vložení fotografii na Facebook, ale připravení hezké prezentace a spuštění placené reklamy na Facebooku a Instagramu. Dále bude nemovitost propagovat pomocí Google ads a Seznam Sklik. 

Při výběru realitního makléře buďte důslední. Rozdíl mezi opravdovým profesionálem a obyčejným makléřem, je obrovský, a může Vás připravit o /vydělat Vám spoustu peněz. Nemovitosti jsou přeci jen tím "nejdražším", co vlastníme.